Welcome
Advertising is the way great brands get to be great brands.

Ko smo pri Odori oblikovali novo embalažo, smo želeli, da je tako kot naši izdelki, okolju prijazna. Iskali smo material, ki bi dobro zaščitil izdelek, mu podaljšal rok uporabnosti, omogočil varno in preprosto uporabo ter bi ob tem, v svojem celotnem obdobju trajanja, minimalno vplival na okolje.

Plastika, steklo ali aluminij?

V primerjavi materialov si moramo podrobneje ogledati njihov ogljični odtis, pridelavo, prevoz, recikliranje ter odpadke ob koncu svojega obdobja trajanja. Na rezultat vpliva še veliko drugih dejavnikov, kot so lokacija, kateri vir energije uporabljajo proizvajalci teh materialov, možnost recikliranje v našem mestu itn.

Večina primerjav ogljičnega odtisa izdelave materialov je pokazala, da ima najnižji ogljični odtis steklo, sledita pa mu aluminij in plastika.

Ogljični odtis prevoza: steklenica s 500 mililitri tehta približno 400 gramov, enako velika plastenka ali steklenica iz aluminija pa le približno 10 gramov. To pomeni, da je prevoz embalaže iz stekla zaradi teže veliko manj učinkovit, kar povzroči višje stroške goriva in več emisije.

Recikliranje lahko znatno zmanjša ogljični odtis materialov in njihov vpliv na okolje. Aluminiju lahko tako znižamo ogljični odtis za kar 96 %, steklu in plastiki pa za približno 30 %. Steklo in aluminij se v EU reciklirata nad 80 % (odvisno od lokacije). Žal se prav plastika najmanj reciklira, in sicer približno samo 9 %. Reciklira se le čista embalaža, brez ostankov hrane in pijače, ki ni bila pomešana z drugimi materiali. Pri tem je še pomembno poudariti, da lahko aluminij in rjavo steklo recikliramo v nedogled, plastiko pa le enkrat ali dvakrat.

Najmočneje vpliva na okolje embalaža, ki konča na odlagališčih, v naravi in ne nazadnje v oceanih. Oddelek za okoljske storitve v kraju New Hampshire ocenjuje, da potrebuje steklenica za razgraditev v okolju kar milijon let, plastika okoli 400 let, da razpade v mikroplastiko, aluminij pa od 100 do 400 let. Danes je jasno, da sta plastika in njena mikroplastika brez dvoma največji onesnaževalec naših oceanov ter okolja. Sledita ji aluminij in steklo, ki minimalno vplivata na naravo in živali, saj za njima ostanejo le manjši delci stekla ter aluminija.

7
Dobrih lastnosti aluminija

Izbrali smo aluminij

Zagotovo je najboljša izbira nakup brez embalaže oziroma ponovna uporaba embalaže, ki jo imamo že doma. Za zaščito naših izdelkov Odori smo zaradi svoje uporabnosti, nizke teže, visoke vzdržljivosti, minimalnega vpliva na okolje in preproste ponovne uporabe ter recikliranja izbrali aluminij.

Nekaj lastnosti aluminija, ki so nas prepričale in ki ga postavljajo v ospredje naše poti v trajnostno prihodnost.

  1. Lahek, a močan material privlačnega in kovinskega videza, ki zagotavlja v kombinaciji z majhnimi količinami legirnih elementov enako trdnost glede na masno razmerje kot napredna jeklo in titan. Nižja teža ne pomeni le prihranka materiala, temveč tudi nižje transportne stroške, zaradi česar so tudi emisije pri prevozu manjše.

2. Neverjetno vsestranski, preprost za oblikovanje, spajanje in obdelavo, zahvaljujoč duktilnosti, nizkemu tališču in lahkotnosti.

3. Brez korozije, saj naravni oksidni sloj ščiti aluminijasto embalažo pred korozijo. Neprozoren material, ki popolnoma ščiti pred svetlobo, mikroorganizmi (bakterijami), kisikom, plini in vlago.

4. Ni reaktiven z vsebino, brez vonja in okusa ter zato idealen za zaščito izdelkov Odori. Notranjosti embalaže je prevlečena s smolo, ki ščiti vsebnost pred absorpcijo težkih kovin.

5.Odlična obstojnost aluminija je posledica tankega površinskega sloja aluminijevega oksida, ki nastane v stiku z zrakom in aluminij ščiti pred nadaljnjo oksidacijo, ga naredi kemično odpornega in onemogoči kakršnokoli prehajanja aluminija v izdelek.

6.Neskončno recikliranje: izdelke iz aluminija lahko recikliramo v nedogled, ne da bi pri tem izdelki iz recikliranega aluminija izgubili svojo kakovost.

7.Resnično trajnosten material – 75 % aluminija, proizvedenega od njegovega prvotnega industrijskega obsega leta 1886, se še zmeraj uporablja. Pričakujejo, da se bo Evropska poraba aluminija do leta 2050 podvojila in da bo prav aluminij pomemben dejavnik prehoda Evrope v trajnostni razvoj in odgovor na družbene potrebe.

Vse to so razlogi, zakaj je aluminij eden izmed najbolj priljubljenih materialov za embalažo, tako za proizvajalce kot za potrošnike in reciklažne centre. In zakaj smo se pri Odori odločili prav za aluminij? Omeniti je treba še nekaj vplivov, ki jih ima proizvodnja aluminija na okolje. Aluminij se namreč ne pojavlja kot izolirana ruda, temveč kot kombinacija z drugimi minerali, katerih glavni del je boksit. Boksit se pridobiva iz odprtih rudnikov in rudarjenje boksita lahko resno poškoduje lokalne ekosisteme ter skupnosti. Za izdelavo primarnega materiala se porabi veliko energije in vode. Električna energija predstavlja 20–40 % proizvodne cene aluminija. Ostanki boksita pa že dolgo predstavljajo težavo pri skladiščenju in upravljanju. Okoljski predpisi, ki urejajo proizvodnjo, se lahko po svetu zelo razlikujejo in zato ogrožajo okolje. Pri tem je pomembno izbrati pravi vir in proizvodnjo aluminija.

Ker temeljimo na konceptu krožnega gospodarstva in pozitivnega snovnega kroga, se usmerjamo v ponovno uporabo, popravilo in recikliranje naše embalaže. Zato vas vabimo k ponovni uporabi embalaže v našem točilnem avtomatu za refill v Cityparku v Ljubljani ali v Refuzl.

Da bi bil krog resnično sklenjen, ne smemo pozabiti, kako pomembno je, da embalažo, ki je ne moremo ponovno uporabiti, pravilno in primerno odvržemo v zabojnik za recikliranje. Tako lahko zagotovimo recikliranje embalaže iz aluminija.

»Z Odori povabite obilje narave, naj poskrbi za vas. Medtem se ji za njene darove oddolžite tudi z okolju prijazno embalažo izdelkov, ki jo je mogoče ponovno napolniti.« Hvala, ker z nami skrbite za okolje. 

Viri:
Europen aluminium, Sustainability roadmap
https://tappwater.co
Greenspec.co.uk
Domen Bole, 2003, Ravnanje z embalažo in odpadno embalažo